قوانین و مقررات

بلیط

قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط‌های اینترنتی نیز می‌شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.

شرایط خرید بلیط اتوبوس از پایانه

● پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت، حرکت، مبدا و مقصد، نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییر بلیط باید استرداد گردد و مجدد بلیط تهیه کنید.
● ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت کنید.
● خرید بلیط هنگامی قطعی می‌شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند.
● حداقل 30 دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در ترمینال مبدا مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسال‌شده به تلفن همراه شما یا سوابق اپلیکیشن پایانه) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.
● اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می‌شود، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی (ایمیل) به عهده خریدار است.
● سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر است و سایت و اپلیکیشن پایانه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
● برخی سرویس‌ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس‌ها شهر دیگری است. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می‌گیرد و اپلیکیشن پایانه مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.
● در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب ۵۰ درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیط می‌تواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیط فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیط اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.
● در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به ترمینال مسافربری مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیط ارائه شده توسط اپلیکیشن پایانه تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.
● در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می‌شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسئولیت آن به عهده خود شما است.

شرايط استرداد بلیط اتوبوس از پایانه

● امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط در صورتی که بلیط در ترمینال مسافربری مبدا چاپ نشده باشد، وجود دارد. پس از چاپ و دریافت بلیط در پایانه مسافربری مبدا، استرداد فقط به صورت حضوری در همان پایانه مسافربری مبدا قابل استرداد است.
● امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط تا یک هفته بعد از حرکت اتوبوس فراهم است و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانه مسافربری مبدا قابل استرداد است.
● پس از استرداد، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می‌شود و مبلغ کارمزد بانکی کسر خواهد شد.
● وجه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت (بدون لحاظ ایام تعطیل) به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
● مبلغ به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است. فقط بلیط هایی قابل استرداد هستند که به واسطه پایانه خریداری شده‌اند.
● فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
● توجه داشته باشید که برای استرداد، بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهد شد.
● دریافت وجه استرداد در ترمینال مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیط قبلا در سایت استرداد نشده باشد.
● با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل ۵ دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود و موکول به لحظات پایانی نکنید.
● استرداد بلیط تا قبل از یک ساعت مانده به حرکت، 10 درصد و از یک ساعت مانده به حرکت به بعد، ۵۰ درصد جریمه دارد. (لازم به ذکر است در بازه زمانی یک ساعت مانده به حرکت تا پس از حرکت اتوبوس امکان استرداد بلیط مقدور نیست.)