قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری)
شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی
وجود ندارد.
شرایط خرید بلیط اتوبوس
پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت، مبداء و مقصد،
نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیط باید استرداد گردد.
ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است. بنابراین در نگهداری شماره
ارسال شده از طریق سامانه دقت فرمایید.
خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیت را به شما ارائه
کند.
حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت، به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء
مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسال شده به تلفن همراه شما
یا سوابق اپلیکیشن پایانه) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت
کنید.
اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی
انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار
است.
سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی
امکان پذیر است و اپلیکیشن پایانه مسئولیتی در قبال آن ندارد.
برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری
ست. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و اپلیکیشن پایانه
مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.
در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب ۵۰ درصد
ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیت میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری
دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیت فروخته است، مسافران را به
شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است
بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان
بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در
بلیط اولیه مسافران، یک ساعت خواهد بود.
در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان
خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را دریافت کنید. بدیهی است که
بلیط ارائه شده توسط اپلیکیشن پایانه تنها جنبه نگهداری و نمایش اطلاعات برای مسافران
را دارد.
در صورتی که کمتر از ۳۰ دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد،
پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین
و از دست دادن سرویس مورد نظر، مسئولیت آن به عهده خود شماست.
شرايط استرداد بلیط اتوبوس
امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط در صورتی که بلیط در پایانهی مبدا
چاپ نشده باشد فراهم میباشد. پس از چاپ و دریافت بلیط در پایانهی مبدا یا استرداد،
فقط به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است.
قوانین استرداد بلیط شرکت های حمل و نقل برای سرویس های مختلف، براساس
ساعت خرید بلیط و حرکت اتوبوس متفاوت است. قوانین برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و
قوانین استرداد مشخص شده است.
نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و
شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.
امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط تا یک هفته بعد از حرکت اتوبوس
فراهم است و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است.
پس از استرداد، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ کارمزد
بانکی کسر خواهد شد.
وجه باقیمانده حداکثر ظرف ۷۲ ساعت (بدون لحاظ ایام تعطیل) به حساب شما
برگشت داده خواهد شد.
وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن
صورت پذیرفته است.
فقط بلیط هایی قابل استرداد هستند که به واسطه همین سامانه خریداری
شدند.
فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید
مجدد نیست.
توجه داشته باشید که اگر بلیط خود را به صورت گروهی و سرپرست (تا 4 نفر)
خریداری کرده باشید؛ هنگام استرداد هم بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهد شد.
دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از
کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیط قبلا در سایت و اپلیکیشن (به
صورت آنلاین) استرداد نشده باشد.
با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما
باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل ۵ دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه، درخواست
استرداد ثبت شود و موکول به لحظات پایانی نکنید.
استرداد بلیط تا قبل از یک ساعت مانده به حرکت، 10 درصد و از یک
ساعت مانده به حرکت به بعد، 50 درصد جریمه در بر می گیرد.
حفظ حریم شخصی کاربران
پایانه مانند دیگر وبسایتها، از IP و کوکی برای جمعآوری اطلاعات
استفاده میکند. این اطلاعات به وسیله کوکیها جمعآوری شده و میتوانند بازدیدها و
تنظیمات را ذخیره کنند. تاکید بر امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران، و اقدامات لازم
برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز انجام میشود.
پایانه اطلاعات شخصی کاربران را به شخص یا سازمان دیگر منتقل نمیکند، مگر
در موارد ضروری طبق دستورات قانونی.
اطلاعات جمع شده توسط پایانه به منظور ارائه خدمات بهتر، تحلیل خطاها،
بهبود سیستم و تجربه کاربری جمعآوری میشوند و به شخصی مشخص مرتبط نمیشوند.
کاربران ملزم به جلوگیری از هک کردن اطلاعات سایت هستند و در صورت
تلاشهای نامناسب، موظف به اطلاعرسانی به مدیریت سایت هستند.
توجه داشته باشید که شماره سفارش شما محرمانه است و نباید به اشخاص غیرمجاز افشا شود.
تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.۰۲۱ - 41609000